Privacyschending als verdienmodel van juicechannels: grenzen
18okt

Privacyschending als verdienmodel van juicechannels: grenzen

Negatieve aandacht is ook aandacht. Dat blijkt ook uit de gevolgen van twee uitspraken van de Amsterdamse voorzieningenrechter van dit...

Micro-Targeting: Technology’s Bite Out of Democracy
04apr

Micro-Targeting: Technology’s Bite Out of Democracy

Political campaigning has seen a shift from rallies, to social media campaigns, to micro-targeted advertisements, especially considering...

De oorlog in Oekraïne: desinformatie en ontbrekende informatie als wapens
20mrt

De oorlog in Oekraïne: desinformatie en ontbrekende informatie als wapens

Het kan je niet ontgaan zijn: de vreselijk oorlog die nu gaande is in Oekraïne. Miljoenen mensen op de vlucht, aangevallen kerncentrales...

Gegarandeerd ongeautoriseerd?
09jan

Gegarandeerd ongeautoriseerd?

Vijftien jaar lang was Jiskefet niet weg te denken van de Nederlandse televisie. Van 1990 tot 2005 waren Kees Prins, Herman Koch en...

To be a victim, or not to be a victim? The role of actio popularis in the protection of privacy
28nov

To be a victim, or not to be a victim? The role of actio popularis in the protection of privacy

  • Overig

To be personally affected by legislation or a policy before an individual can take action in front of a judicial body seems reasonable,...